مجازات مرد متجاوز
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
مجازات مرد متجاوز
نوشته شده در دو شنبه 31 مرداد 1401
بازدید : 201
نویسنده : رایا هستم

موضوع تجاوز به زنان امنیت و آرامش را از جامعه سلب نموده است. در قانون برای تجاوز مجازات تعیین گردیده است و هیچ کس نباید به بهانه ی ترس از آبروریزی از حقش برای تنبیه مرد متجاوز سرباز زند. یک حامی همانند وکیل کیفری می تواند احقاق حق برای دختران سرزمینان باشد.
تجاوز:

تجاوز یعنی برقراری رابطه جنسی با اجبار و زور بین زن و مردی که به هم محرم نیستند.به این معنا که به زنی که مورد تجاوز قرار گرفته از لحاظ فیزیکی حمله شده و راضی به این کار نبوده است. در قانون به تجاوز به زور و اجبار” زنای به عنف” می گویند.تفاوت زنا با زنای به عنف این استکه در زنا فرد راضی به آمیزش می باشد ولی در زنای به عنف راضی نیست.مجازات مرد متجاوز:زنای به عنف و تجاوز به زنان یک جرم حدی می باشد که در ماده 224 قانون مجازات اسلامی مشخص گردیده است.

حد زنا در موارد زیر اعدام است:

  • زنا با محارم نسبی
  • زنای مرد غیر مسلمان با زن مسلمان که سبب اعدام زانی می شود.
  • زنا با زن پدر که سبب اعدام زانی می شود.
  • زنای به عنف یا اکراه از سوی زانی که سبب اعدام زانی می شود.

در بند 4 این ماده می بینیم که مجازات زنای به عنف که همان تجاوز در اصطلاح عامه می باشد برای مرد متجاوز اعدام است.این مجازات حدی است که در شرع تعیین شده پس قاضی نمی تواند در این مجازات تخفیف دهد یا آن را تبدیل به مجازات دیگری مثل حبس نماید.
در ماده 231 قانون مجازات گفته شده که اگر زنی که او تجاوز شده باکره باشد، متجاوز به غیر از مجازات حدی گفته شده محکوم به پرداخت ارش البکاره و مهرالمثل هم می گردد ولی چنانچه زن باکره نباشد به جز مجازات حدی گفته شده، مرد محکوم به پرداخت مهرالمثل هم می باشد؛ بدین معنا که مجازات اغفال زنان به وسیله ی مرد متجاوز به غیر از مجازات اعدام، پرداخت خسارت مالی هم خواهد بود.
مجازات تجاوز به زن باکره: مجازات حدی اعدام + ارزش البکاره + مهرالمثل
مجازات تجاوز به زن غیر باکره: مجازات حدی اعدام + مهرالمثل
تجاوز در حال خواب و بی هوشی:
در تبصره ماده 224 قانون مجازات گفته شده که ” هرگاه شخصی با زنی که راضی به زنای با وی نباشد در حال بیهوشی، خواب یا مستی زنا کند رفتار او در حکم زنای به عنف می باشد”. بدین معنا که در صورتی که مرد متجاوز به زنی که خواب،بی هوش یا مست است تجاوز کند و بداند که آن زن راضی به زنای با وی نمی باشد به عنوان مثال یک زن غریبه باشد این اقدام او مشمول جرم زنای به عنف می باشد. پس مجازات زنا در حال خواب و مستی نیز اعدام و هزینه های مالی که پیش از این اشاره کردیم خواهد بود.
مجازات اغفال دختر
اگر مرد متجاوز دختر نابالغی را اغفال نماید که با وی رابطه ی جنسی برقرار کند،این کار بر خلاف قانون است و مجازات گول زدن دختران طبق مجازات زنای به عنف تعیین می گردد.
مجازات دزدین و تجاوز به دختران
اگر زن یا دختری دزدیده شود یا با ترساندنش او را مجبور به زنا کرده باشند، مرد متجاوز محکوم به زنای به عنف می باشد حتی اگر زن در نهایت تسلیم گردیده باشد. طبق تبصره ماده 224:”در زنای طریق ربایش، تهدید و یا ترساندن زن هرچند مسبب تسلیم شدن او گردد نیز حکم فوق جاری می باشد. مقصود از حکم فوق همان مجازات اعدام ذکر شده در بند ت ماده 224 می باشد.

 




:: برچسب‌ها: مجازات تجاوز,مجازات متجاوز,مجازات مرد متجاوز,مجازات تجاوز به دختران,مجازات دزدیدن دختران,تجاوز در بیهوشی,تجاوز ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: